Ashton Kutcher's website bosses accused of plagiarism

Actor ASHTON KUTCHER's viral content website A+ is at the center of a new scandal after editors were accused of plagiarising news stories.

The Two and a Half Men star is a co-founder and investor of A+ (aplus.com), an aggregate website which features viral articles, videos, photos and more from around the world.

However, in a recent article featured on online newspaper Daily Dot, site editors pointed out that several stories featured on A+ are eerily similar to those previously posted on popular sites such as The Huffington Post, BuzzFeed and Cracked.

The Daily Dot even posted screenshots of the original articles and the A+ stories, which are duplicated verbatim and do not credit a source.

Kutcher's fellow co-founder Evan Beard tells the Daily Dot that the company's bosses take "these allegations seriously and are looking into them".

As a result of the allegations, all the content posted prior to July, 2014 has now been deleted, which Beard says was "taken down as a precautionary measure".

A+ launched in 2011, and had a relaunch in 2013, with Kutcher promoting the site on both his Twitter and Facebook accounts in the past.

Print this article Back to Top

Comments